Nadat Peter Molyneux was opgestapt bij Microsoft en ontwikkelaar Lionhead Studios maakte hij al snel bekend dat hij 22 Cans had opgezet, een nieuwe studio die vooral bezig was met experimentele projecten.
Het eerste resultaat hiervan is Curiosity: What’s in the Cube, een opvallend project waarvoor de hulp van velen nodig is. Simpel gezegd betreft het een kubus met geheimen waarvoor gamers - tegen betaling - beitels kunnen kopen om de kubus open te breken. Hoe hoger het bedrag dat je hieraan wenste te besteden, hoe beter de beitel en hoe meer je weg kunt hakken om het geheim te onthullen.
Ook over een nieuw project is reeds nagedacht, Molyneux onthult namelijk dat deze de titel Cooperation draagt. Gedurende een interview laat hij weten dat het 'de grootste coöperatieve moeite is die de wereld ooit heeft gezien.' Molyneux waarschuwt echter dat het niet je typische game is, het betreft iets anders, je zou het misschien wel een sociale game kunnen noemen. Verder laat hij weten dat Tug of War een inspiratie is en dat Cooperation een competitief element kent.
Voordat Cooperation het levenslicht ziet is het eerst tijd voor Curiosity: What’s in the Cube, deze verschijnt namelijk volgende maand. Molyneux geeft aan dat alhier zestig miljoen kleinere kubussen doorbroken moeten worden om bij de binnenste verrassing komen die 'meer levensveranderd is dan vijftig miljoen dollar'. Oftewel: het winnen van 51 miljoen dollar?
|