De God of War serie krijgt volgend jaar geen vervolg, in plaats daarvan gaan we namelijk terug in de tijd om het verhaal te beleven dat zich nog voor de originele game afspeelt. Toch is dit volgens Sony niet de enige verandering.
Het karakter Kratos staat volgens Lead Designer Mark Simon namelijk geheel anders in de game. Hoewel de bruutheid niet verdwenen is voelt hij niet de nood om iedereen in zijn pad te vermoorden, hij heeft een moraal waarin er geen plek is in het vermoorden van onschuldige burgers.
Als voorbeeld geeft Simon een vergelijking tussen de eerdere games (die zich later afspelen) en de nog te verschijnen titel. Stond er vroeger iemand tegen een muur die de weg blokkeerde voor Kratos, dan werd deze persoon simpelweg vermoord om zo een pad te creëren. In Ascension zal Kratos dit niet doen, en juist een pad zoeken om de man te sparen en toch langs hem te komen.
quote: “But the civilians in this case, he doesn’t kill any civilian, here. The ones that are killing the civilians are the beasts that he’s fighting against, and we want to get back to that. Because it’s important to know that, like, these guys are terrorizing the workers on this statue.”
In een ander voorbeeld haalt Simon de Juggernaut aan die zojuist drie mensen vermoord heeft. Kratos besluit hierop om af te rekenen met hem, hierin valt te zien dat niet Kratos, maar juist zijn tegenstanders de monsters zijn.
|