Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Borderlands 2


Door Rene Groen op 18-08-2012 om 10:13
Bron: Gamed

Het is alweer bijna drie jaar geleden dat ontwikkelaar Gearbox ons wist te verrassen met Borderlands, een game waarbij het First Person Shooter element hand in hand ging met Role Playing Gaming. Deze gouden formule staat wederom centraal in de sequel die al eind september verschijnt, de hoogste tijd om te kijken wat Borderlands 2 ons te bieden heeft.

Het originele Borderlands draaide om de zoektocht naar de Vault, een buitenaardse technologie waar veel mysteriën over heersten en waarover je meer kunt lezen in onze review. Inmiddels zijn vijf jaar verstreken en heeft Handsome Jack als een dictator controle genomen over de planeet. Veel van de mensen zien hem als een leider gezien zijn verhalen over hoe hij de Destroyer vernietigd heeft (de laatste baas uit het origineel) en degene was die de Vault wist te vinden. Zijn bestaan draait tegenwoordig vooral om gladiatorengevechten, waarbij de uiteindelijke winnaar een flinke loot mee naar huis mag nemen. Wanneer je hier als speler in slaagt besluit Handsom Jack zijn uitspraak in te trekken omdat je hiermee een te groot gevaar zal vormen en laat je voor dood achter. Het is uiteindelijk The Guardian Angel die dit voorkomt, echter staat hier wel een opdracht tegenover: jij moet de tirannie van Handsome Jack een halt toeroepen.


Door de nieuwe verhaallijn kiest de ontwikkelaar ervoor om de karakters uit het origineel niet speelbaar terug te laten keren. Roland, Lilith, Mordecai en Brick zijn echter niet vergeten aangezien ze als niet-speelbare karakters opdrachten zullen geven aan het nieuwe kwartet. Ten eerste is er Axton, een karakter uit de Commando klasse die veel weg heeft van Roland uit het origineel, wiens specialiteit het is om een geavanceerde turret in te zetten. De enige vrouw in het gezelschap is Maya, net als Lilith uit het origineel behoort ze toe tot de Siren klasse. Daar waar Lilith onzichtbaar kon worden heeft ook Maya een specialiteit, namelijk het vangen van vijanden in een krachtveld en de mogelijkheid om deze op te tillen. Deze techniek maakt je weliswaar een doelwit voor andere vijanden, maar maakt haar tevens tot een handige coöp partner.

Het derde karakter is Salvador, een Gunzerker die ook wel te omschrijven is als een wandelende tank. Ondanks zijn kleinere postuur is hij één en al kracht en agressie en heeft hij de mogelijkheid om twee wapens tegelijkertijd te hanteren. Het staat in schril contrast tot Zer0, een Assassin die het juist moet hebben van zijn onopvallendheid. Mede hierdoor is hij in staat om een lokmiddel in te zetten zodat hij zelf stilletjes kan ontkomen en vanuit de rug aan kan vallen. Keerzijde van al deze nieuwe personages is dat je geen karakter uit het origineel kunt importeren. Er is gelukkig geen nood om je savegame te verwijderen, het geeft je namelijk toegang tot diverse extra’s zoals Mordecai’s Goggles en Sledge’s Mask.


Het verzamelen van loot vormt ook nu weer een belangrijk onderdeel van de game en dit gaat nu nog vloeiender dan voorheen. Wanneer je in de buurt staat van geld of munitie zal dit automatisch worden verzameld, geweren en mods dienen wel handmatig opgepikt te worden. De ontwikkelaar is hierbij weer flink los gegaan en belooft ons eindeloze combinaties, waardoor vrijwel iedere speler een uniek arsenaal op moet bouwen. Om dit overzichtelijk te houden zal van ieder wapen een klein overzicht worden weergegeven met de plus- en minpunten zodat je niet verdrinkt in de opties en mogelijkheden.

Een andere manier om je karakter uit te bouwen zoals jij dit wilt is door badass punten te besteden. Bij vrijwel alles wat je doet verdien je deze punten, denk aan het openen van kisten, afleggen van afstanden of verslaan van vijanden. Hoe lastiger de uitdaging, hoe meer punten je krijgt om te besteden aan bijvoorbeeld health, schade of nauwkeurigheid van je wapens. Aangezien je progressie hierin gelinkt is aan een profiel en niet aan een karakter zul je de statistieken op blijven bouwen, zelfs wanneer je later met een nieuw karakter aan de slag gaat. Ontwikkelaar Gearbox omschrijft het als een manier waarop ze een oneindige voortgang kunnen realiseren zodat er altijd een doel is om door te blijven spelen.


De eerste beelden die we in 2007 van Borderlands zagen waren geenszins representatief voor het eindproduct. Besloten werd om de ietwat realistische beelden te vervangen door een cell-shaded stijl, een beslissing die ook is doorgevoerd in deze sequel. Ditmaal zijn de kleuren nog dikker aangezet zodat ze nog meer uit je scherm springen, een goede beslissing die de unieke stijl accentueert. We zien dit zowel terug in de grote buitengebieden als de Sanctuary, waar we zowel shops kunnen bezoeken als opdrachten van mensen aannemen. Verwacht overigens niet dat je wel even door de game heen zult razen, speedtesters bij de ontwikkelaar deden er al zestig uur over om de game te voltooien. Let wel: dit is dus zonder ook maar een enkele side-quest te volgen. Ruim dus maar flink wat tijd in vanaf 21 september, dan verschijnt Borderlands 2 namelijk op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.


10:13  Rayman Legends
10:12  Nieuwe beelden Darksiders 2
 Reacties (6)
 Pagina: 1
NegaKirby op 18-08-2012 om 12:02 [Niv: 7 / Exp: 332]
Ik ga dit spel kapotspelen

No'tje op 18-08-2012 om 13:24 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Anders ik wel!

PS3gamerXD op 18-08-2012 om 16:03 [Niv: 67 / Exp: 3340]
Ik ben atm zowat verslaafd aan het eerste deel, wat nu gratis is met PS Plus. Dit deel komt er dan ook zeker in, hoewel het nog even kan duren voordat ik het eerste deel uitgespeeld heb.

asianck op 18-08-2012 om 16:34 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Wordt sowieso meer dan 100 uur speeltijd.

Sympharion op 18-08-2012 om 16:38 [Niv: 43 / Exp: 2139]
Ik kan niet wachten!

D: op 18-08-2012 om 19:49 [Niv: 172 / Exp: 8612]
ik zal sterven terwijl ik dit spel nog speel, hue.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Borderlands 2
Type:
Game
Releasedatum:
21-09-2012
Ontwikkelaar:
Gearbox Software
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media