In 2008 opende de kleine ontwikkelstudio Polytron de deuren waarna de ontwikkeling van Fez; een mix tussen Crush, Super Paper Mario en Echochrome; startte. De game verscheen recent op de Xbox Live Arcade en bleef een groot succes.
Een kleine patch was nodig om enkele problemen op te lossen, maar de patch zelf verergerde de situatie door savegames te corrumpteren van gamers die bijna aan het eind van het spel zaten. De patch werd snel offline gehaald, maar kwam uiteindelijk terug online omdat Polytron geen nieuwe patch wilde betalen. Microsoft reageert nu op de uitlating van Polytron eigenaar Phil Fish door te stellen dat ze de beslissing van het bedrijf steunen omdat het bedrijf in de beste positie zit om deze beslissing te nemen voor hun spel. Ze ontkennen echter dat de prijs voor het patchen het probleem was, Microsoft was namelijk aan het onderhandelen met Polytron om ervoor te zorgen dat dit absoluut geen probleem was. Nu Microsoft gereageerd heeft en blijkt dat hij een drogreden gaf, heeft Fish snel zijn blogpost verwijderd. Een oplossing voor het probleem moeten we dus echter niet verwachten.
|