Activision was vorige week groots in het nieuws met het annuleren van True Crime: Hong Kong en het al dan niet tijdelijk stopzetten van Guitar en DJ Hero. Toch waren er niet enkel annuleringen, een oude serie werd juist nieuw leven ingeblazen.
Onder de naam Skylanders: Spyro's Adventure keert een oude bekende terug in de herfst van dit jaar. Het spel verschijnt op de handhelds, mobiele telefoons en online en deze keuze is niet zonder reden: er komt namelijk een integratie met echt speelgoed, of zoals ze het zelf omschrijven: 'het zijn geen action figures, maar inter-action figures.' Activision benadrukt wel dat de ervaring van ieder uniek is.
Ieder inter-actie figuur heeft zijn eigen unieke krachten en je kunt er ervaring mee opdoen die weer overgebracht kan worden naar het speelgoed zelf. Op deze manier kun je de ervaring meenemen zonder dat je de game zelf mee hoeft te nemen. Het overbrengen van deze ervaring doen ze middels de zogeheten Portal of Power. Staan er twee van deze figuren tegelijkertijd in deze portal, dan kunnen twee spelers in een coöperatieve stand spelen of het juist tegen elkaar opnemen. Deze figuren zelf zullen wereldwijd via de Toys "R" Us winkels worden verkocht.
Om de game tot een succes te maken zijn creatieve talenten uit Hollywood aangetrokken, waaronder creative director Paul Reiche en voor Toy Story Acadamy Award genomineerden Alek Sokolow en Joel Cohen.
Hieronder de eerste beelden van de game, alsmede de spelfiguren zoals je deze in de winkels aan zult treffen.
|