De Call of Duty serie is groots en om dit te onderstrepen is Modern Warfare 2 een grote (verkoop)hit. Toch is er één element uit de game die wellicht puur jatwerk zou zijn.
Dit is althans een gedachte bij Kaos Studios, de studio die druk werkt aan haar eigen shooter: Homefront. In de laatste uitgave van PlayStation Magazine laat hoofd Dave Votypka weten dat Activision weleens een gameplay-element gestolen zou kunnen hebben.
In één van de Modern Warfare 2 levels begeleid je een Striker met een laser-pointer en laat dit nou net een mechaniek zijn die de studio gedurende de E3 van 2009 toonde.
"We were thinking 'Hmm, where did you get that idea from...' But, other than that, we think our concept is so unique we don't really see comparisons with other shooters."
Jon Rooke, hoofd van THQ marketing, geeft verder aan dat Homefront geen koppositie binnen het First Person Genre nastreeft. Vele bedrijven hebben dit met hun titels wel ten doel gehad en hebben hiermee een fout gemaakt.
"We're not going to do 15 million unit sales overnight with the first game - even if the market potential is there and we spent money on it, we just wouldn't do it. You have to take time to build fans, engage consumers, give them a reason to purchase - and then keep them with it as you go to sequel iterations."
Toch zijn er wel zeker doelen gesteld wanneer de game verschijnt, zo willen ze een hoge Metacritic rating bereiken.
|