Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

R.U.S.E


Door Stefan L op 13-01-2010 om 06:41
Bron: Gamed

R.U.S.E is een Real Time Strategy game die wordt ontwikkeld door Eugen Systems en uitgegeven door Ubisoft. Het spel verschijnt komende mei op de Xbox 360, de PlayStation 3 en uiteraard de PC. Vandaag proberen we er achter te komen wat ons dan te wachten staat.

Zoals zovele RTS games speelt R.U.S.E. zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog, wat dus betekent dat de setting niet origineel is en dat is voor velen al een minpunt. We blijven echter niet beperkt tot het traditionele strijdtoneel van Wereldoorlog II games. Eugen Systems belooft dat we alle werelddelen zullen aandoen. We gaan dus ook mogen vechten in onder andere Azië, Amerika en Afrika welke normaal minder aan bod komen. De strijd beperkt zich tevens niet tot het land, de gevechten zullen zich ook op zee en in de lucht afspelen. Hopelijk zorgt dat zowel in de multi- als de singleplayer voor leuke taferelen want dat zien we weinig in RTS games. Ook op andere gebieden is R.U.S.E. minder traditioneel, zo is micro-management een vies woord in dit spel. Het gaat om grote legers en tactische manoeuvres, niet om individuele mannetjes. Er is dan ook geen sprake van een ingewikkelde ontwikkelingsstructuur die je door moet voordat je beter units kan bouwen.

Alle units zijn vanaf het begin beschikbaar en kunnen vrijwel direct gemaakt worden, mits je voldoende geld hebt natuurlijk. Geld wordt in deze game verdiend door het leeghalen van verlaten depots die verspreid zijn over de wereld. Door met je vrachtauto’s heen en weer te rijden tussen je hoofdkwartier en deze depots zul je geld ontvangen waarmee je jouw strijd tegen de ander kan voortzetten. De voorraad in deze depots raakt wel snel op waardoor je niet te lang kunt wachten met het zoeken naar nieuwe, verder afgelegen depots. Het nadeel van deze nieuwe geldbronnen is dat je aanvoerlijn langer wordt en daardoor vatbaarder voor aanslagen van de tegenstander.


Een groot onderdeel van elke RTS zijn de maps welke verspreid zijn over de volledige wereld in deze game. R.U.S.E. maakt gebruik van gigantische maps die zowel van bovenaf als in detail bekeken kunnen worden, op deze manier houd je zicht op zowel het grootte tactische schouwspel als op elk individueel front. Tot nu toe zagen we jammer genoeg alleen nog maar het platteland van Frankrijk wat het natuurlijk moeilijk maakt om te voorspelen hoe de rest er uit komt te zien. Op deze map konden we alvast zien dat we het beruchte 'Fog of War' effect niet zullen tegenkomen in de wereld van R.U.S.E. Je zult ten alle tijden een idee hebben van waar je vijand is met zijn legers en hoe groot deze legers ongeveer zijn. Persoonlijk vind ik dit een positief punt, het is natuurlijk van de zotte dat je met 60 tanks op pakweg 100 meter van iemand kan komen zonder dat iemand het opmerkt en dat alleen dankzij een soort gekke mist.

Geen Fog of War dus, maar je kunt de vijand wel verrassen. In de Engelse taal betekent R.U.S.E zoiets als list of foefje, iets om de vijand mee om de tuin te leiden. Ruses zijn dan ook het kenmerk van dit spel, het gaat om tactische voordelen die op elk moment geactiveerd kunnen worden. Je kunt wel maar twee Ruses tegelijk gebruiken op elk gebied op het slagveld. Verspreid over de verschillende gebieden op het slagveld kun je dus wel meerdere strategieën gebruiken. Deze Ruses zorgen voor een heel andere manier van spelen. Je zult als volleerd generaal naar het slagveld moeten kijken en moeten proberen te anticiperen op de strategie van je tegenstander, maar je kunt er ook voor kiezen om door middel van Ruses en meerder frontlinies zelf een val dicht te laten klappen. Dit is een unieke feature en dit zal deze game ook gaan onderscheiden van alle anderen. Persoonlijk wordt ik wel enthousiast van deze manier van vechten, het insinueert een soort realisme.


Zoals in echte veldslagen is informatie een van je belangrijkste wapens, wat is hij van plan? Is dat leger echt of is het een afleiding? Heeft hij mij door of kan ik doorgaan met mijn plan? Allemaal punten waar in deze game de nadruk op wordt gelegd. Lees maar even onderstaand voorbeeld mee over een mogelijke strategie die je kunt gebruiken dankzij deze Ruses. Je wil je vijand verassen met een luchtaanval, ten eerste gebruik je op een gebied dicht bij zijn basis de ‘Camouflage’ Ruse, deze zorgt er voor dat hij geen enkel benul heeft van jouw activiteiten, tenzij hij natuurlijk met zijn tanks voorbij rolt. Daarnaast gebruik je de ‘Radio Silence’ Ruse waardoor ook je units verborgen blijven totdat ze gezien worden. Als je vliegveld klaar is, bouw je een berg paratroopers en die stuur je naar zijn basis. Voordat ze er zijn zet je de ‘Fanatist’ Ruse in (de ‘Camouflage’ Ruse zal opgeheven worden), deze zorgt ervoor dat je paratroopers doorvechten ook al komen ze met honderd tanks aangestoven. Op deze manier kun je jouw vijand verassen.

Al met al klinkt R.U.S.E als een vrij standaard RTS met als grote en eigenlijk enige wapen de Ruses. De setting in de Tweede Wereldoorlog is letterlijk en figuurlijk gedateerd, en de overige features zijn standaard en weinig revolutionair. Als de Ruses goed worden uitgewerkt en vooral goed worden gebalanceerd, kan dit net het verschil maken wat nodig is om R.U.S.E tot een goede game te maken. Als dit daarentegen slecht wordt gedaan, ben ik bang dat R.U.S.E snel in de aanbiedingenbak zal verdwijnen.


10:33  Nintendo zwijgt over volgende handheld
06:40  Nieuwe video Sports Island DS
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (213.84.116.xxx) op 22-01-2010 om 10:53
Ik wil deze game!

Gast (82.92.1.xxx) op 28-01-2010 om 14:45
Ik wil deze game!!... wanneer komt ie uit?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
R.U.S.E.
Type:
Game
Releasedatum:
10-09-2010
Ontwikkelaar:
Eugen Systems
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media