Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Insomniac verkiest graphics boven 60 fps


Door Joni Philips op 30-10-2009 om 08:00
Bron: Insomniac

Met Ratchet & Clank: A Crack in Time ontwikkelde Insomniac Games een prachtige game die loopt op zestig frames per seconde, net als Quest for Booty en Tools of Destruction.

Dat moeten we echter niet meer verwachten van toekomstige Insomniac games. Op hun blog vertelde Insomniacs Mike Acton dat 60 fps niet langer een heilige graal is voor het bedrijf. Uit hun onderzoek blijkt namelijk dat framerate geen effect heeft op verkopen en reviews, terwijl graphics wel een effect hebben. Men kan dus beter concentreren op graphics. Uit hun onderzoek bleek zelfs dat games met betere graphics hogere gameplayscores kregen. De volledige uitleg lees je hier, maar het lijkt er dus op dat Insomniac voor 30 fps gaat met hun volgende spel.


08:10  Little Red Riding Hood op DSiWare
04:51  Marvel: UA 2 update achievementpunten
 Reacties (45)
 Pagina: 1 | 2
Mrakz0r op 30-10-2009 om 08:37 [Niv: 36 / Exp: 1778]
Prima. Geen problemen mee.

Hoewel het een beetje afhangt van het genre. Bij shooters (vooral de snellere) of racegames vind ik 30fps wel weer zwaar kut, of 60fps met hier en daar framedrops. Maar adventure games moeten er gewoon mooi uitzien en dan boeit het niet zoveel.

Gewijzigd door Mrakz0r op 30-10-2009 om 08:39

Gast (143.166.255.xxx) op 30-10-2009 om 08:58
in een game als ratched en clank heeft framerate idd geen nut ,in een race game of shooter wel ,en veel meer dan de gfx

Talicus op 30-10-2009 om 09:08 [Niv: 66 / Exp: 3303]
En ik vind 30 frames per seconde ook voor shooters voldoende, zolang er maar geen framedrops inzitten.

Robert op 30-10-2009 om 09:11 [Niv: 206 / Exp: 10294]
nee >.< waarom nou!

Gast (82.169.170.xxx) op 30-10-2009 om 09:22
Waarom?

Is toch duidelijke.......de PS3 trekt het allemaal niet zo best.

Gast (92.70.3.xxx) op 30-10-2009 om 09:23
Ik ben niet echt onder de indruk van de graphics van REsistance 2.

FreakingWesley op 30-10-2009 om 09:33 [Niv: 8 / Exp: 395]
Nee! Ik ben gek op 60FPS. Ratchet loopt zo mooi soepel.
Als Crack in Time tenminste nog 60FPS dan maar is.

Joni Philips (Eindredacteur) op 30-10-2009 om 09:36 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Lijkt mij dat Insomniac een beetje gedesillusioneerd raakt over de reviews van hun games. Uncharted 2 van hun goede vrienden en grootste concurrenten haalt met gemak hoge scores terwijl Ratchet & Clank net onder de 90 blijft steken in de VS ondanks de 30 fps in de ene en de 60 in de andere.

FreakingWesley op 30-10-2009 om 09:42 [Niv: 8 / Exp: 395]
Hun poll is ook echt briljant. De enige optie voor 60FPS is "60FPS or I won't buy". Vervolgens zeiken ze die mensen af die dat hebben gekozen omdat ze het wel zouden kopen volgens hun sales charts. Vind je het gek, als er geen andere optie is om te laten zien dat je 60FPS wilt.

En Ratchet zou van mij stukken minder krijgen als het niet op 60FPS liep. Dat is juist het prachtige van het spel. Genoeg andere redenen dat Uncharted 2 hoger scoort.

Gast (86.83.92.xxx) op 30-10-2009 om 09:49
60 FPS is next-gen dus...

Gast (86.83.92.xxx) op 30-10-2009 om 09:50
BTw: hoe vloeiender het spel hoe minder misselijk je wordt.

FreakingWesley op 30-10-2009 om 09:55 [Niv: 8 / Exp: 395]
Niemand die ik ken is ooit misselijk geworden omdat iets vloeiend loopt.

prangstar op 30-10-2009 om 10:00 [Niv: 99 / Exp: 4926]
60 frames ruled, maar ik begrijp waar dit vandaan komt

Weslii op 30-10-2009 om 10:06 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Laten ze eens gameplay boven graphics kiezen. Nu zit dat bij Ratchet & Clank wel goed, maar er zijn genoeg ontwikkelaars die graphics boven gameplay kiezen.

EErst ben je onder de indruk van de graphics, vervolgens komt de grote ontnuchtering als je eenmaal een paar uur gespeeld hebt en merkt dat je een prutspel in handen hebt. (FarCry2 bijv.)

Gast (89.250.187.xxx) op 30-10-2009 om 10:06
Ach iedereen mauwt over datie zo nodig 60fps wil, maar als het steady 30fps loopt merkt niemand het verschil (zolang het niet gezegd is, dan ineens zien ze het verschil, goh, ofwel het zit tussen je oren)..

FreakingWesley op 30-10-2009 om 10:08 [Niv: 8 / Exp: 395]
Onzin, Gast (89.250.187.xxx. Het eerste wat mij opviel aan Tools of Destruction was dat het op 60FPS liep.

Dat jij nou niks om frames geeft hoef je niet onzin rond te slingeren.

Robert op 30-10-2009 om 10:14 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Gast (89.250.187.xxx)

Onzin, ga maar eens bij iemand een spel spelen die een goede PC heeft.

Gast (62.235.160.xxx) op 30-10-2009 om 10:40
sorry maar het verschil tussen 60 en 30 is duidelijk merkbaar.. en ik heb een goede pc en dat is ook voor consoles

LordDusk op 30-10-2009 om 10:41 [Niv: 28 / Exp: 1377]
het leuke is dat wij als mensen eigenlijk niet meer dan 29,97FPS opslaan in ons geheugen
dus die 30 max is geen ramp...

VeDeR op 30-10-2009 om 10:49 [Niv: 9 / Exp: 469]
Met Ratchet & Clank: A Cranck in Time ??

Moet dat niet zijn A Crack in Time?

Anyway, Framerate is overrated, het heeft met veel meer dingen te maken dan alleen pure framerate. Als ze het polijsten met antialising en andere trucjes merk je er bijzonder weinig van.

Oh de game runt niet op 60FPS dan ga ik m niet kopen... Wat een onzin :S

Gast (84.104.16.xxx) op 30-10-2009 om 10:49
@LordDusk:

Inderdaad. Iedereen die hier lult dat ze duidelijk merken dat iets 30 of 60 fps draait zijn ietwat biased. Ik weet 100% zeker dat als een developer stiekem een game maakt op 30 fps en tegen het publiek zegt dat het toch echt op 60 fps draait dat al deze mensen zullen zweren dat het ook echt 60 fps is, dus volkomen lulkoek.

Gast (83.85.15.xxx) op 30-10-2009 om 10:50
waarom geen betere graphics en 60 fps

Gast (62.238.36.xxx) op 30-10-2009 om 10:55
Beetje vreemd dit, maar goed...

VeDeR op 30-10-2009 om 10:56 [Niv: 9 / Exp: 469]
@LordDusk:

Wat jij beweert is niet helemaal waar, omdat er domweg niet aangetoond kan worden dat het menselijk visueel systeem hetzelfde werkt als game/animated en video framerate.

Robert op 30-10-2009 om 11:06 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Lorddusk
dat beweer jij waarschijnlijk omdat films op die framerate draaien en dat het vloeiend lijkt te lopen. Helaas gaat dat voor games niet op, iedereen kan makkelijk het verschil zien tussen 60fps en 30fps.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Type:
Game
Releasedatum:
04-11-2009
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media