Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Red Steel 2


Door Gideon op 17-08-2009 om 09:23
Bron: Gamed

Red Steel is een million-seller, naast WiiSports en The Legend of Zelda de populairste launchgame op de Wii. Niet slecht, voor een 3rd party titel. First person schieten en zwaardvechten is natuurlijk ook een toffe combinatie, helemaal met de WiiMote. Althans, wanneer het goed wordt uitgevoerd.

Red Steel was best een aardige titel, maar door de extreme hype wist de game eigenlijk op geen enkel vlak de verwachtingen te evenaren. De graphics waren soms heel mooi, maar veel vaker spuuglelijk. De besturing was revolutionair en vernieuwend, maar ook labiel, log en traag. Een soort game die veel wil, maar nergens scoort. Hoewel het bij lange na niet de hit was die werd verwacht, verkocht de game goed. Reden genoeg voor Ubisoft om met een vervolg te komen en in plaats van een simpel vervolg trekt de Franse gigant zich de kritiek aan. In deze preview lees je waarom Red Steel 2 naar alle waarschijnlijkheid gaat doen wat Red Steel naliet.

Het eerste punt wat men in Parijs heeft aangepast is de grafische stijl. Van het moderne, semi-realistische Japan gaan we naar een fictief apocalyptisch wilde westen met enkele Oosterse invloeden. Een behoorlijk stijl verandering, maar op het eerst gezicht een hele goede. De dorre vlakten, met hier en daar enkele steden, ogen kleurrijk en rechtstreeks uit een stripverhaal. Men heeft hiervoor een nieuwe engine gebruikt welke speciaal voor de Wii ontwikkeld is. De cell-shaded graphics passen, aldus Ubisoft, veel beter bij de Wii dan de realistische beelden uit het eerste deel en met een constante 60 frames per seconde ziet het er dan ook erg gelikt uit. Het zal je dan ook vast niet verbazen dat deze studio eerder verantwoordelijk was voor die andere Ubisoft FPS; XIII. Vooralsnog speelt de game zich af in een stoffige basis, maar ook een level op een rijdende trein zal voorbij komen, alsmede een mijnstadje en enkele andere locaties.



Van Japan naar het wilde westen, hoe zit dat met het verhaal? Wel, Ubisoft heeft besloten na de negatieve kritieken op het eerste deel de serie compleet om te gooien. Dit tweede avontuur zal dan ook geen enkele verbinding kennen met het origineel. De game opent, in first person, met een duister figuur welke wakker wordt in de brandende zon op een stoffige ondergrond. Niet prettig. Wanneer je zicht scherper wordt blijkt dat je, gebonden aan je handen, achter een paard hangt welke wordt bereden door iemand die weinig goeds met je voor heeft. Nog veel minder prettig. Na een actievolle glijpartij door de woestijn weet je te ontsnappen en begint het avontuur. Wat blijkt, het land wordt geteisterd door verschillende, zwaard-vechtende bendes. Na een lange reis kom je terug in jouw stadje, Caldera, om tot de ontdekking te komen dat iedereen is vermoord. Op wraak belust ga je op zoek naar de diegene die dit op zijn geweten heeft.

Voor de besturing van Red Steel 2 heeft men goed gekeken naar The Conduit. Die game wist de spijker precies op de kop te slaan en Ubisoft heeft besloten dit gewoon te kopiëren; je kunt zelf dus vrijwel alles instellen wat de deadzone, draai-snelheid en accuratie betreft. In de E3-demo zagen we al dat het op dit gebied wel goed zit; de Jackals, één van de slechte clans in de woestijn, konden met grote precisie neergehaald worden. De Jackals zijn echter niet de enige clan, ook het persoonlijke leger van de (nu nog naamloze) badguy maakt je het leven zuur en wanneer zijn ninja-familie op je pad komt kun je maar beter alert blijven, zij zullen de grootste tegenstand bieden. Op zo'n moment zal het dan ook beter zijn om je geweer, bijv. een shotgun of revolver, in het holster te plaatsen, want schieten zal je niet redden. Tijd voor het betere zwaardvechtwerk!



Red Steel 2 zal alleen te spelen zijn met de WiiMotion Plus, welke o.a. gebruikt zal worden voor het zwaardvechten. Was dit in het origineel nog duidelijk gesplitst van het schiet-gedeelte, hier vloeien beide naadloos in elkaar over. Zo is het later in de game mogelijk om een vijand in de lucht te slaan met je zwaard, hem dan vol te pompen met lood, om vervolgens zelf de lucht in te gaan om hem met je zwaard af te maken. Dat zwaardvechten met de WiiMotion Plus uitstekend kan werken bewees Wii Sports Resort al en het lijkt er op dat Ubisoft de kans heeft gegrepen om er een volledige game omheen te bouwen. De game registreert precies hoe hard je slaat, wat weer invloed heeft op je aanvallen. Uiteraard zul je zo af en toe ook moeten blokken, door de A-knop in het houden en de WiiMote te horizontaal of verticaal te houden, afhangend van de aanval van je tegenstander.

De eerste Red Steel maakte de hoge verwachtingen niet waar, maar het lijkt er op dat het tweede deel dat meer dan goed gaat maken. Ubisoft is vanaf de basis opnieuw begonnen en lijkt nu veel beter uit de voeten te kunnen met de Wii en de WiiMotion Plus maakt dat mooi af. Helaas is onlangs bekend geworden dat de game van kerst 2009 is verplaatst naar het voorjaar van 2010. Dit geeft in ieder geval aan dat men de tijd neemt om de game af te werken, iets wat bij het origineel ontbrak. Het moet raar lopen wil Ubisoft met Red Steel 2 niet een topper afleveren!


09:43  Eidos ontkent Hitman 5 gerucht
09:22  L.A. Noire met artworks
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Royta op 17-08-2009 om 09:51 [Niv: 17 / Exp: 855]
ik kijk eng genoeg best uit naar de game. De stijl ziet er prima uit en de gameplay lijkt me ijzersterk.

zeekoei op 17-08-2009 om 09:58 [Niv: 16 / Exp: 793]
Als ze nou ook eens Red Steel 2 Online maken...

Akatora op 17-08-2009 om 10:21 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Ik wacht af.
Ben wel benieuwd.
Jammer dat het naar 2010 is verschoven...

Louis Tinner op 17-08-2009 om 10:32 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Kijk ook erg uit naar dit spel. Besturing ziet er prima uit, maar volgens mij is het nog niet precies 1 op 1....

Inderdaad het liefste online nu ze em verschoven hebben....

Xenathos op 17-08-2009 om 11:48 [Niv: 45 / Exp: 2237]
Lijkt me eigenlijk een spel waarvoor je een WII zou kopen... Ik koop er dan wel geen een maar ik zal zeker de kans grijpen om deze te spelen als ik de kans krijg.

Wii gamer op 17-08-2009 om 13:26 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Red Steel zou voor veel mensen de reden zijn om de Wii aan te schaffen, echter viel deze tegen. De beloofde gameplay was er totaal niet en de controls waren bar en barslecht. Nu maar hopen dat ze het in deel 2 wel goed doen.

sotarK op 17-08-2009 om 13:29 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Kan de Wii wel gebruiken , tot die COD uitkomt.

Uchiha_Shadow op 17-08-2009 om 14:35 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik heb dit veeeel liever dan COD, maar goed, ieder z'n eigen ding.

Toffe artstyle, ben blij dat ze daar voor gekozen hebben ook al zag deel 1 er ook heel aardig uit. Eigenlijk moeten ze die nog even remaken met goede controls, de setting was namelijk erg tof.

asianck op 17-08-2009 om 15:57 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Dit lijkt me echt een toffe game. Nu nog alles netjes afwerken en finetunen. Online mode zou wel tof zijn (OF EEN CO-OP!<3)

Royta op 17-08-2009 om 17:03 [Niv: 17 / Exp: 855]
liever Co-Op dan een afgeraffelde online (denk smash). Dat was vreselijk met alle errors en lag-issues.
Hoewel conduit (op bepaalde kleine fouten (geen terug knop?) best goed online had)

Donux op 17-08-2009 om 17:41 [Niv: 52 / Exp: 2617]
Cell shaded begint erg afgetrokken te worden.

Gast (86.83.92.xxx) op 17-08-2009 om 17:42
Ziet er heel erg goed uit maar waarom gebruiken ze geen "realistische" texture of is da nie möglijk?

Louis Tinner op 17-08-2009 om 18:15 [Niv: 201 / Exp: 10063]
WAT?!!!?! Cell-shaded FTW !!!!

XIX op 17-08-2009 om 18:19 [Niv: 20 / Exp: 1012]
Cel shaded is leuker idd, maar die setting is wel wat minder :S

Japanse samurais en yakuza zijn veel beter dan Western

Uchiha_Shadow op 17-08-2009 om 20:33 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Er zitten wel behoorlijk wat Oosterse invloeden in, hoor zie ook de nieuwe trailer (met een soort van... Metal Gear Solid-achtige Cyber Ninja?)

Gast (94.211.39.xxx) op 20-08-2009 om 18:02
Ik vind de controls wel tof ofzo, maar het spel zelf spreekt me gewoon niet echt aan, misschien zou ik meer geinteresseerd zijn als ik veel geld had ofzo, maar als ik voorzichtig moet zijn met 60/50 euro per game, en dan moet ik nu wel een beetje, dan koop ik deze game niet

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Red Steel 2
Type:
Game
Releasedatum:
26-03-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media