Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Nomura spreekt over originele Kingdom Hearts


Door Joni Philips op 09-07-2009 om 11:54
Bron: Famitsu

Jarenlang werkten Disney Japan en Square in hetzelfde gebouw, waardoor de bedrijven een goede band opbouwden. Uiteindelijk leidde deze goede band tot Kingdom Hearts, een game waarin de werelden van Final Fantasy en Disney elkaar ontmoeten.

De originele Kingdom Hearts en diens opvolgers waren zowel een kritisch als een commercieel succes. In Famitsu legt producer Tetsuya Nomura legde uit hoe Kingdom Hearts ontstond. In 2000 sprak Nomura met Square's bazen Shinji Hashimoto en Hironobu Sakaguchi. Tijdens dat gesprek vertelden ze dat Square en Disney samen een game wilden maken. Nomura stelde zich onmiddellijk kandidaat want hij had een idee voor een originele actie RPG. Die gameplayideeën implementeerde hij in Kingdom Hearts. De samenwerking verliep in het begin echter niet vlot.

Square wilde een spel met Mickey Mouse in de hoofdrol, Disney wilde Donald en Nomura wilde een nieuw personage ontwerpen voor de hoofdrol. Uiteindelijk stelde hij een plan op waarna hij ging onderhandelen met beide bedrijven. Beide bedrijven gingen akkoord met het plan, wat uiteindelijk een goede beslissing bleek. Er zijn wel enkele dingen veranderd. Zo gebruikte Sora origineel een kettingzaag in plaats van een keyblade. Toen hij die kettingzaag echter toonde aan Disney, zweeg iedereen. Nomura begreep direct dat dat geen goed teken was. Daarna bedacht hij de keyblade en maakte hij van sleutels een belangrijk aspect in de game. En zo ontstond Kingdom Hearts.


12:14  PAL Packshots The King of Fighters XII
11:26  Section 8 op Amerikaanse boxart
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (83.87.112.xxx) op 09-07-2009 om 12:09
lol een kettingzaag bij een disney game :P

asianck op 09-07-2009 om 12:13 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Een kettingzaag in plaats van een keyblade.. zou niet erg passen nee XD

Mrakz0r op 09-07-2009 om 12:29 [Niv: 36 / Exp: 1778]
En nu Kingdom Hearts 3 voor PS3 graag!

Gast (94.209.211.xxx) op 09-07-2009 om 12:33
Kettingzaag FTW!!!!

Kzie t al voor me.....disney figuren onthoofden in een bloederige strijd, tussen jouw kettingzaag en hun tekenfilm zwaardjes....

XD

Stammetje91 op 09-07-2009 om 13:18 [Niv: 302 / Exp: 15113]
WHAHA, die kettingzaag. WTF!?

Akatora op 09-07-2009 om 13:32 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Lol.

EDIT:Verklaart misschien ook direct waarom verhaal zo bij de haren getrokken aanvoelt.
KH Coded moet het verhaal van KH 1 weer rechtzetten.

Gewijzigd door Akatora op 09-07-2009 om 13:42

Xenathos op 09-07-2009 om 13:32 [Niv: 45 / Exp: 2237]
Ik dacht al bij dat kettingzaag: blij dat ze dat niet gedaan hebben... die sleutel is veeeel beter

Xavior op 09-07-2009 om 14:37 [Niv: 121 / Exp: 6068]
ach als het spel vanaf het begin af aan een ketting zaag had gehad, dan had ook niemand het erg gevonden en wisten we niet beter dan Sora met een Kettingzaag

Stammetje91 op 09-07-2009 om 15:13 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@Xavior
Ik denk eerder dat de gehele game er anders uit had gezien en dat ze dit succes misschien wel helemaal gehaald hadden. De Keyblade speelt tenslotte een niet al te kleine rol in het verhaal.

Akatora op 09-07-2009 om 15:16 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Komt Coded nog naar Europa? Dat is een van de beste Kingdom Hearts.

@Stammetje91
Dan moet je deel 1 maar eens nog 1 keer spelen.
Keyblade kon makkelijk vervangen worden door een Holy Saw of iets dergelijks.

Gast (84.193.158.xxx) op 09-07-2009 om 18:37
Kettingzaag? In een disney-game? juist.

Jonezy op 09-07-2009 om 19:31 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Kettingzaag? Hearts of War? Gears of Hearts. Kingdom of War... geweldig zou dat geweest zijn, Donald doormidden zagen

Mafusto op 10-07-2009 om 10:57 [Niv: 115 / Exp: 5756]
KH was eerder uit dan gear dus rare vergelijking

Miskien krijge we nu een chain die de keyblade in een kettingzaag veranderd

Gast (132.229.205.xxx) op 10-07-2009 om 16:02
ik geloof er geen drol van.

Gast (213.46.48.xxx) op 06-01-2010 om 01:25
ikke dus ook niet

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kingdom Hearts
Type:
Game
Releasedatum:
15-11-2002
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:
Geen media gevonden