Hoewel Okami op de PlayStation 2 verscheen leek het de ideale game voor de Nintendo Wii te zijn. Helaas werd de ontwikkelaar opgedoekt en onderverdeeld, toch is onze droom nog uitgekomen.
Het is ontwikkelaar Ready at Dawn die aan het werk is gezet om Okami alsnog om te zetten naar de Nintendo Wii. IGN had een interview met president Didier Malenfant en wisten de volgende informatie uit hem te trekken.
- Mensen van Clover Studios, de originele Okami ontwikkelaar, zijn niet betrokken bij de Wii omzetting. De belangrijkste reden hiervoor is het tijdsverschil met Japan, waardoor de vragen van Ready at Dawn steeds pas laat beantwoord zouden worden.
- De grootste uitdaging was de omzetting van de code die Clover Studios gebruikt had, mede omdat het commentaar bij deze code in het Japans was. Tevens kost het veel tijd om alles te optimaliseren voor de Wii, op het moment dat dit alles voor het eerst op je scherm komt is het de moeite echter zeker waard.
- Omdat de graphics van Okami al erg goed waren en goed bij de game pasten is deze onaangepast, verwacht dan ook geen visuele upgrade. De game op zichzelf is ook een directe overzetting, verwacht dus geen extra's.
- Volgens Malenfant is Okami ideaal voor de Wii, met de Wii-Mote tekeningen aanbrengen voelt heel natuurlijk.
|