Resident Evil 4 begon als exclusieve GameCube game, maakte vervolgens zijn overstap naar de PlayStation 2 en komt later dit jaar ook nog eens naar de Nintendo Wii.
Producer Masachika Mawata en Director Minoru Nakai gaven tegenover Famitsu aan dat de nadruk bij de remake vooral ligt op het toegankelijker maken van de game. Om deze reden hebben ze een Easy en Amateur mode toegevoegd, naast de gebruikelijke normal mode.
In de Easy en Amateur mode zijn er enkele tweaks aangebracht, zo kun je makkelijker op een tegenstander locken en heeft je gun laser sight een beter zicht tot op verre afstanden.
Nakai geeft aan dat het mes in voorgaande Resident Evil games soms lastig was door de up- en neerwaardse beweging die je moest maken. Bij de Wii versie is dit simpeler gemaakt, zo hoef je de Remote alleen maar richting je vijand of het object te richten.
Dat de nadruk op toegankelijkheid ligt is overigens niet toevallig, volgens Kawata kent de Nintendo Wii redelijk weinig hardcore gamers. Door de moeilijkheidsgraad te verlagen en het spel simpeler te maken willen ze het spel spannend houden, maar moet het tegelijkertijd meer spelers aanspreken.
|