Na drie succesvolle delen is het tijd om de Devil May Cry next-gen te laten gaan. De game verschijnt op de PlayStation 3, de Xbox 360 en de PC. De game moet dicht gaan aanleunen bij Devil May Cry 3, maar met enkele nieuwe features.
In deze video vertelt Hideaki Itsuno meer over Devil May Cry 4, terwijl je op de achtergrond het eerste level kunt bekijken.
- Qua gameplay zou alles wel kunnen op de PS2, maar het zou er niet goed uitgezien hebben, de x-factor zou ontbreken. De animaties en dergelijke zouden ook niet op PS2 kunnen.
- Er moest ook niet geschrapt worden om de game op een DVD te krijgen, met de Blu-Ray heeft men genoeg ruimte. Met de harde schijf kun je de game installeren en de laadtijden sterk terugbrengen. De game is dus geoptimaliseerd voor de PS3.
- De game loopt op 60 fps, men heeft er alles aan gedaan om zestig frames per seconde te halen. Dat was hun doelstelling. De game zou er beter uitgezien hebben op 30fps, maar de actie in Devil May Cry is daar te snel voor.
- Alleen Ghosts N' Goblins kun je vergelijken met de snelle gameplay van Devil May Cry 4.
- Om een hoog budget te krijgen binnen de Japanse industrie moet je product de hele wereld aanspreken. Op deze manier krijgen originele games nooit een groot budget.
|