Gisteren konden we al vertellen dat Yosuke Hayashi voorlopig geen concurrentie ziet voor zijn game, Ninja Gaiden Sigma. Vandaag voegen we hier nog wat nieuwe details aan toe.
Hayashi geeft aan dat het ontwikkelteam een ervaring aan gamers wil geven die zowel nieuw zijn met de serie als de eerste delen met liefde hebben gespeeld. Eén van de beste manieren om dit te doen is om het spel in 1080p en een constante framerate van 60 FPS te laten draaien, inclusief real-time schaduwen. Er is nog geen enkele game op de markt die het gelukt is om dit drieluik te realiseren.
Op de vraag of het lastig ontwikkelen is op een PlayStation 3 gaf hij niet zozeer antwoord, wel dat als je aan een project werkt, je daar het beste uit moet halen.
Net als in Ninja Gaiden Black kent het spel vijf verschillende moeilijkheidsgraden. Tevens zullen we een duaal zwaard aantreffen dat weliswaar dicht bij het origineel staat, maar tegelijkertijd nieuwe gameplaymechanieken geeft. Nieuw is de "karma ranking", een online leaderboard, vergelijkbaar met die uit de Xbox versie. Een verschil is wel dat deze een stuk gedetailleerder zal zijn.
PlayStation Home zal helaas geen onderdeel zijn van het spel. Reden is dat ze de game tijdig op de markt willen brengen en Sony ze nog niet voorzien heeft van de benodigdheden om dit te implementeren. Hoewel ze hierop kunnen wachten kiezen ze er dus voor om het spel sneller op de markt te hebben.
|