Naughty Dog is één van Sony's bekendste second party studio's. Met Crash Bandicoot braken ze door en de vorige generatie bevestigden ze hun platformreputatie met Jak & Daxter. Deze generatie wagen ze zich aan een ander een genre, ze brengen de Action/Adventure Uncharted: Drake's Fortune.
Dankzij Game Informer beschikken we nu over de eerste informatie over de titel. In de game kruipen we in de huid van Nathan Drake, een personage dat gebaseerd is op de helden uit avontuurlijke films zoals Indiana Jones, Nationale Treasure en The Da Vinci Code. Het hoofdpersonage is niet supersterk en heeft geen tonnen kogels bij zich, maar hij is een gewone man met veel doorzettingsvermogen en een flink brein. Drake is een schattenjager en hij denkt dat hij afstamt van Sir Francis Drake. Hij wil dit graag bewijzen, maar heeft daarvoor maar één aanwijzing: een ring met de datum 1597. Drake gaat op zoek naar de doodskist van zijn voorvader en in plaats van een lijk vindt hij daar een dagboek.
Vanaf daar begint een verhaal dat zich langzaam ontplooit door de game heen en waarin alles een diepere betekenis heeft. Het verhaal zal uitgelegd worden via in-game dialoog en via tussenfilmpjes, in totaal zijn er al een uur tussenfilmpjes voorzien. Drake moet niet alleen door de game, hij krijgt de hulp van Elena Fisher. Zij wil een documentaire maken over de zoektocht van Drake. Hij kan ook altijd rekenen op de hulp van Victor Sullivan, een iets oudere schattenjager die al veel vijanden heeft gemaakt in zijn leven. Deze vriendschap speelt een grote rol in het verhaal. Samen met hen reist Drake door verschillende exotische locaties, waarbij ze onder andere een Duitse duikboot en een verborgen Spaanse ruďne tegenkomen.
De game zal natuurlijk ten volste gebruikmaken van de Sixaxis. Als je bijvoorbeeld over een dunne balk moet wandelen, moet je Sixaxis ook goed bewegen zodat je niet valt. Om de game echt op een actiefilm te laten lijken hebben de makers hun best gedaan om zoveel mogelijk verschillende animaties toe te voegen. In totaal heeft Drake al zo'n 1200 verschillende animaties, dat cijfer moet stijgen tot 3000. Jak bijvoorbeeld had er maar 200 tot zijn beschikking. Om de motion capturing hiervan zo realistisch mogelijk te maken zijn er verschillende voorwerpen nagebouwd zodat het gemakkelijker wordt voor de motion capture acteurs.
|