Nog een weekje en een potentiële Xbox 360 topper staat voor ons klaar in de vorm van Lost Planet. Jun Takeuchi, producer van het spel bij Capcom, praat ons bij over allerlei zaken.
We hebben de details voor jullie op een rijtje gezet:
- Het succes van Dead Rising heeft Capcom aangetoond dat een goed ontwikkelde Xbox 360 game bij een Japans bedrijf het ook goed kan doen aan de andere kant van de zee. Voorheen was het vaak zo dat enkel spellen met een gevestigde naam het goed doet, Dead Rising geeft aan dat ook goede games vanuit een nieuwe franchise goed kunnen verkopen.
- De lengte van Lost Planet is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad die de speler kiest, maar zal rond de tien uur gaan liggen.
- Er is nog geen beslissing genomen of er een sequel komt van Lost Planet, dit hangt mede af hoe de game ontvangen zal worden.
- De inspiratie voor Lost Planet komt van Halo vandaan. De ontwikkelaars hadden het doel om ook een game te maken die een solide game ervaring neer zet binnen het shooter genre.
- Lost Planet kent vier multiplayeropties, te weten Elimination (vergelijkbaar met het klassieke Deathmatch), Team Elimination, Post Grab (teams vechten om locaties op de map) en Fugitive (teams jagen op de fugutive, een rol voor één enkele speler)
- Eén van de leukste wapens vind Takeuchi de Homing Laser, een geweer dat laserstralen richt op een vijand die gelockt staat. Zeker in multiplayer denkt hij dat veel mensen zullen rennen om als eerste bij dit wapen te komen.
- Het spel kent geen co-op via Xbox Live, mocht het echter zo zijn dat veel mensen dit graag willen zien dan kunnen ze hier in de toekomst altijd nog naar kijken.
- Het idee voor het spel kwam in de dagen van de PlayStation 2, maar groeide verder toen ze de Xbox 360 development kits ontvingen, wat dan ook de reden is dat het spel op Microsofts console verschijnt.
- Er waren wat kritieken na het verschijnen van de multiplayer demo die meegenomen zijn in het spel, zo zien we nu het aantal spelers in een lobby alsmede een rematch functie.
- Eén van de belangrijkste redenen voor de vroege verschijning van de singleplayer demo was om feedback te krijgen en niet zozeer om al veel aandacht op de game te richten. Veel zaken zijn dan ook verandert in de singleplayer sinds het verschijnen van de demo, bijvoorbeeld de controls en de toevoeging van een melee combat optie. Ook voor toekomstige projecten is hij van plan om demo's vroeg uit te brengen zodat gebruikers mee kunnen helpen om het spel te verbeteren.
- Lost Planet kende ongeveer drie jaar ontwikkeltijd.
|