Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Street Fighter II: Hyper Fighting


Door Rene Groen op 09-08-2006 om 00:00
Bron: Gamed

Street Figher, wie kent de gamereeks niet? De nieuwste uitgave is geen nieuwe game, maar een heruitgave van Street Fighter II: Hyper Fighting op Xbox Live Arcade. Of het de moeite waard is om 800 punten aan dit spel uit te geven lees je in onze review.

Het originele spel verscheen in 1992 en werd destijds goed ontvangen. De besturing was simpel genoeg om meteen aan de slag te kunnen, tegelijkertijd kon je echter met veel oefening een echte vechtersmachine worden die de combo's uit zijn broekzak kende. We laten het verleden achter ons, het spel echter niet.

Ook in de Xbox Live Arcade versie kun je weer met je twaalf favoriete vechters aan de slag. Ken, Ryu, Chun-Li en Blanka zijn enkele van de helden die je weer in je armen kunt sluiten, de vraag is echter of je wel zin hebt om dat te doen. De reden voor deze twijfel komt vooral voort uit de besturing, de Xbox 360 controller leent zich namelijk niet optimaal voor de gewenste acties. Het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen, maar het voelt allemaal aan als het eten van de groente waar je niet gek op bent: het went, maar echt lekker zal het nooit worden.



Offline doet het spel wat we ervan gewend zijn. Je kiest een speler en mept je vervolgens langs tien vechters, waarna je de confrontatie met Bison aan moet gaan. Ga je een keertje dood, dan kun je altijd nog van karakter wisselen en tussendoor mag je nog wat extraatjes mee pikken zoals het in elkaar beuken van een auto. Het is bekende kost, maar helaas voelt het wel anders. De reden hiervoor is de abnormale moeilijkheidsgraad. Wellicht ben ik mijn glans van de arcadekasten verloren, maar zelfs bij de makkelijkste moeilijkheidsgraad moest ik na vijf wedstrijden alle zeilen bijzetten om niet vernederd te worden. Vaak komt dit ook door de tactiek van de tegenstander, die niets meer is dan vanuit een hoekje aanvallen afvuren en de snelle aanval van dichtbij te zoeken als jij dichtbij komt. Naarmate je oefent pluis je heus tactieken uit om er wat makkelijker mee om te gaan, de instapdrempel voor beginnende Street Fighter spelers ligt echter bijzonder hoog.

Eén van de betere features bij deze arcade game zou uiteraard de multiplayer moeten zijn. Zowel in ranked als unranked matches kun je je krachten meten met tegenstanders van over de hele wereld, helaas duurt het soms een eeuwigheid voordat je daadwerkelijk in een match zit doordat je constant te maken krijgt met time-outs. Zit je eenmaal in een match dan is de actie snel en moet je dus oppassen dat je niet overlopen wordt. Ter afwisseling van dit alles heb je ook nog 'quarter matches'. Met maximaal vier spelers zit je in een lobby en de winnaar blijft steeds spelen tegen één van de anderen. Tevens is het mogelijk dat je deze online matches mee kijkt, het rare is echter dat je dan wel eerst zelf een match gespeeld moet hebben. Voor welke online optie je ook kiest, helemaal lagvrij is het niet, en met name tegen snelle tegenstanders kan dit je behoorlijk opbreken.



Als we een conclusie moeten trekken, dan valt SF II: HF toch wat tegen. De lastige moeilijkheidsgraad, de Xbox 360 controller die niet optimaal is en de vele time-outs bij de online multiplayer zorgen ervoor dat het spel op belangrijke punten tekort schiet. Ondanks de bekende geluiden en graphics heeft het spel mij dan ook niet terug weten te voeren naar oude herinneringen. Mocht je er toch over nadenken om 800 punten in te ruilen voor dit spel, denk dan goed na of je vrienden het ook leuk zullen vinden. Je zult namelijk nog het meeste uit SF II: HF halen als je een groep vrienden uitnodigt die, wellicht net als jij, vroeger gek waren op Street Fighter en iets van deze magie op willen halen. Speel je echter puur singleplayer of online, dan zou ik nog eens goed nadenken of je de 800 punten niet liever wil bewaren voor één of twee andere spellen.
Beoordeling
Gameplay   55
Sound   66
Graphics   66
Replay   74

De herinnering uit het verleden was beter dan dit, enkel met vrienden blijft het leuk.
65


00:01  F.E.A.R. nu met plaatjes, later met demo
21:16  Dark Messiah geeft zijn beloofde demo
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Jeweet op 09-08-2006 om 00:51 [Niv: 74 / Exp: 3697]
ik heb die trial gedownload...ik vind het wel vet alleen wel erg moeilijk sirieus nog nooit gewonnen haha

Jord op 09-08-2006 om 09:24 [Niv: 2 / Exp: 105]
Goede review!

Roderick op 09-08-2006 om 09:47 [Niv: 417 / Exp: 20866]
De conclusie van Rene zegt het voor mij al wat betreft de meeste retro games: de herinnering aan zo'n game is sterk en als je em dan eens weer speelt op zo'n hypermoderne console dan kun je niet 10 jaar terug, ook al hoop je daar op.

Gast (82.72.130.xxx) op 09-08-2006 om 11:16
Goede review, maar het is mij net iets te negatief. De moeilijkheidsgraad vind ik een geweldig. Zeker in een tijd vol save punten en games die je binnen enkele uren uit kunt spelen. Hier komt nog eens bij dat deze game niet zo moeilijk is als iedereen denkt. De computer is zelfs te verslaan op 7 sterren. Als je dit spel lang genoeg speelt kan je precies voorspellen wat de computer gaat doen en hierop reageren.

In de review geef je aan dat de cpu op een bepaalde manier aanvalt. Dit komt vooral omdat de meeste spelers die SF spelen alleen maar aan het aanvallen zijn. Dit spelt eist geduld. Dus wacht gewoon wat je tegenstander doet en reageer hier op. Als de cpu loopt te chargen.....doe hetzelfde of schiet een hadoken. Ken je priorities. Maar genoeg hierover ^^. Practise makes perfect.

Timo

ToxcitY op 09-08-2006 om 11:25 [Niv: 2 / Exp: 77]
goede review en dat het moeilijk is ,is juist uitdagend

NL|MegaMika op 09-08-2006 om 11:26 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Zelfde reactie van mij over de moeilijkheidsgraad als bij Mortal Kombat: op één ster moet het spel makkelijk zijn, op het maximale moeilijk. Als het zelfs op één of enkele sterren al bijna niet te halen is, klopt er iets niet in de afstelling. Logisch: arcadeversie, maar dat hadden ze best even aan mogen passen.

Tecnomic NL op 09-08-2006 om 12:13 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Goh wat speelt deze game stroef zeg

Gewijzigd door Tecnomic NL op 09-08-2006 om 12:13

Rene Groen (Eindredacteur) op 09-08-2006 om 13:20 [Niv: 747 / Exp: 37359]
@ Timo: ik heb ook geen enkel probleem met een lastige moeilijkheidsgraad, maar je moet er wel aan denken dat ook veel jongeren dit spel spelen. Met zeven sterren qua moeilijkheidsgraad kun je best een balans vinden dat het op nul sterren nog uitdagend is voor jongere spelers, zonder dat het meteen frustrerend wordt. Daarnaast zie ik weinig voordelen in een voorspelbare computer die steeds op dezelfde manier aanvalt. Je hebt gelijk dat je dit moet counteren door te chargen of hadoken, let er echter wel weer op dat hier het andere nadeel in werking treed, namelijk dat de controller hier niet optimaal voor werkt. Hierdoor wordt het geheel te frustrerend, zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad.

link0007 op 09-08-2006 om 14:53 [Niv: 65 / Exp: 3259]
*hoest* irritant spel!*hoest*
lol, maar nee, echt geen "must have" wie old skool wil zijn, speelt de orriginele versie!
maar moeilijkheid valt wel mee, zodra ik de controls door had, was het niet meer moeilijk om iemand te verslaan: gewoon naar de hoek drijven en een paar keer heen en weer slaan

Gast (82.72.130.xxx) op 09-08-2006 om 16:21
@ Rene, helemaal gelijk die controller is een ramp. De arcade stick van DOA brengt hier verlichting in ^^.

@link0007, wie old wil zijn...? je bent het of je bent het niet ^^

Gast (82.92.103.xxx) op 10-08-2006 om 02:47
Liever was Super Street Fighter II turbo uit. Die spel zit beter in balance.

Gast (84.27.211.xxx) op 11-08-2006 om 17:06
6.5 is wat telaag een 7,5 lijkt me gepaster :)

Gast (24.132.88.xxx) op 11-08-2006 om 19:01
Leuk spel vind ik het. Maar ik heb de release van SF2 dan ook bewust meegemaakt vroeger, and i love it!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Street Fighter II: Hyper Fighting
Type:
Game
Releasedatum:
02-08-2006
Ontwikkelaar:
Sensory Sweep
Uitgever:
Capcom
Media:


Meer media