Nintendo en Starcom zijn met een nogal morbide reclamecampagne begonnen om Resident Evil: Deadly Silence in Italië te promoten. Niet alleen hangen medewerkers aan iedere geparkeerde scooter een groenachtige zombiearm, ook zijn er in diverse straatjes op het schiereiland graven te vinden waar twee paar armen uitsteken.
Volgens Italiaanse bronnen staat er op de arm die aan de bromfietsen zijn gehangen de tekst 'Questa mano é un biglietto da visita, il resto del corpo ti sta cercando', wat zoiets betekent als: 'Deze arm is een visitekaartje, de rest van het lichaam probeert je te vinden'.
Op het graf is de tekst 'Gli zombie sono in citta!' te lezen, oftwel 'De zombies zijn in de stad!' Overigens heeft Nintendo het graf wel van een DS logo voorzien om mogelijke verwarring te voorkomen.
Het is de bedoeling dat de displays ongeveer twee weken blijven staan, maar dat kan best wel eens korter worden. Italië is immers een zeer gelovig land en je kan je afvragen of dit soort grappen over het hiernamaals zullen worden gepikt.
Het is trouwens niet de eerste keer dat Italië door een controversiële reclamecampagne werd opgeschud. Sony hield de gemoederen aardig bezig toen ze tien jaar passie van Playstation wilden vieren met een reclamefoto waar een jongen met een soort van doornenkroon op te zien was. Voor de niet-gelovigen onder ons, deze droeg Jezus Christus toen hij werd gekruisigd.
|