Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

[Update] QA-bedrijf Quantic Lab mede schuldig aan Cyberpunk 2077 bugs


Door Rene Groen op 29-06-2022 om 15:53

Als de ontwikkelaar achter de geprezen The Witcher franchise met een nieuwe game komt levert dit hoge verwachtingen op, toch wist Cyberpunk 2077 deze bij zijn release niet in te lossen door de vele bugs. Hoewel de schuld logischerwijs bij CD Projekt RED werd neergelegd lijken zij niet als enige schuldige aangewezen te mogen worden.

[Update:] Inmiddels heeft Quantic Lab CEO Stefan Seicarescu een reactie gegeven op het verhaal. Hoewel hij de berichtgeving niet ontkent zegt hij wel dat er onwaarheden zijn vertelt, dat ze ernaar streven om transparant en integer met hun partners om te gaan en dat er veel misverstanden bestaan over hoe een QA proces eruit ziet.

Volgens Seicarescu werken er momenteel meer dan vierhonderd medewerkers bij Qunatic Lab, verspreid over drie kantoren in Roemenië en zestig cliënten. Gedurende hun werkzaamheden staat de kwaliteit centraal in al het werk wat ze ondernemen, soms oplopend tot tweehonderd procent per jaar, afkomstig van diverse grote uitgevers.

Over de slechte kwaliteit waarin Cyberpunk 2077 werd uitgebracht laat hij doorschemeren dat hier meerdere partijen voor verantwoordelijk zijn. Hoewel de afspraken vertrouwelijk zijn besteden grote uitgevers hun werkzaamheden nooit uit aan één QA-bedrijf en tussen de regels door lijkt hij dan ook aan te willen geven dat ook Cyberpunk 2077 aan meerdere bedrijven werd ondergebracht waardoor de schuld niet enkel bij Quantic Lab gelegd kan worden.

[Eerdere berichtgeving:] In een 72-pagina's tellend document, dat naar boven is gekomen door het YouTube-kanaal Upper Echelon Games, is namelijk te lezen dat de ontwikkelaar zou zijn misleid door Quantic Lab. Dit ingehuurde bedrijf werd ingehuurd om kwaliteitscontroles uit te voeren, echter deden ze dit onder valse voorwendselen.

In het document is te lezen dat diverse medewerkers van Quantic Labs in 2019 naar CD Projekt waren afgereisd om met de ontwikkelaar afspraken te maken over het proces. Eén van deze afspraken was dat er ervaren testers zouden worden ingezet, toch bleek dit niet het geval en bestond het team grotendeels uit junioren die nog geen jaar ervaring hadden. Zelfs de projectleider was geen ervaren medewerker en had ongeveer één jaar ervaring.

Een ander probleem dat in het document naar voren komt is dat het management van Quantic Labs naar verluidt iedere QA-medewerker verplichtte om tien bugs per dag te rapporteren. Het resulteerde in een enorme lijst aan kleine visuele en prestatieproblemen waar geen prioriteit aan werd gegeven. Gevolg was dat kleine visuele of prestatieproblemen werden vermengd met significante bugs. Hoewel Quantic Labs uiteindelijk werd geïnstrueerd om de bugs met een lage prioriteit niet langer door te zenden en zich te richten op de grotere problemen was het kwaad al geschied.

Bovenop dit alles zou Quantic Lab hun partners, waaronder ook CD Projekt, misleid hebben over het aantal testers dat op projecten werd gezet zodat ze verbeterde contracten af konden sluiten. In de video van Upper Echelon Games komt naar voren dat Quantic Labs zowel in 2019 als 2020 had gelogen over de grootte van hun teams zodat ze meer en betere contracten binnen konden halen. In het geval van Cyberpunk 2077 zou het team in de zomer van 2020 zijn vergroot van dertig naar zestig personen, de nieuwe medewerkers die bij het project werden gevoegd zouden echter nieuw geworven zijn met slechts enkele weken van training. Niet alleen konden zij het werk niet aan, ze zouden de ervaren medewerkers ook van hun werk afhouden en druk leggen op het toch al moeizame proces.

Het hogere management binnen Quantic Labs zou testers hebben verboden om te verwijzen naar hun werkzame periode aan Cyberpunk 2077, zo mochten ze de game ook niet opnemen in hun portfolio bij het solliciteren naar toekomstig werk.

Een woordvoerder van CD Projekt RED heeft aangegeven niet te willen reageren op geruchten.


16:02  Duik in de geschiedenis van Atari met Atari 50: The Anniversary Celebration
15:45  Onthulling Need for Speed in juli, release in september?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Cyberpunk 2077
Type:
Game
Releasedatum:
10-12-2020
Ontwikkelaar:
CD Projekt Red Studio
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media