Het Garage Museum of Art. Wij hadden er nog nooit van gehoord, toch was Hideo Kojima op deze locatie in Moskou aanwezig en aldaar praatte hij ook over zijn aankomende game Death Stranding.
In Death Stranding zul je diverse karakters tegen komen en bij sommigen bepaal jij hoe hun toekomst eruit zal komen te zien. Een voorbeeld zien we bij een karakter die je in het begin ontmoet en ondergronds leeft. De beste man is ziek en heeft medicijnen nodig en protagonist Sam kan deze leveren. In eerste instantie is dit een must maar in het vervolg krijg je de keuze: je kunt de oude man blijven bezoeken en medicijnen blijven bezorgen en zodoende naar zijn verhalen luisteren, of je keert hem de rug toe. Kojima voegt toe:
quote: "De speler beweegt voortdurend voorwaarts en trekt daardoor weg van het karakter. Ik ben er zeker van dat er gamers zijn die deze oude man zullen vergeten. Uiteindelijk zullen ze aan hem denken en terugkeren maar omdat ze hem al tijden geen medicijnen hebben gegeven zal hij op dit moment sterven. Door dit soort acties ontstaat er een connectie met dit karakter."
Kojima hoopt dat de betekenis van connectie tussen mensen, hoe zich dit vormt en ontwikkelt, uiteindelijk onthuld zal worden.
Death Stranding verschijnt op 8 november.
|