Vorige week trachtte ik mijn enthousiasme over Firewatch met jullie te delen in een preview. Hierbij liet ik al optekenen dat deze game één van de redenen was waarom ik recentelijk een PlayStation 4 heb aangeschaft, hetgeen een verstandige keuze lijkt te zijn.
Vanaf 9 februari is Campo Santo's Firewatch verkrijgbaar voor de PC en PlayStation 4, maar een Xbox One versie lijkt er vooralsnog niet in te zitten. In een interview laat de studio weten dat er geen specifieke reden is om de game niet naar de Xbox One te brengen, ze zijn simpelweg een kleine studio die niet zoveel werk tegelijkertijd kan verzetten. Ze houden de mogelijkheid voor een toekomstige release echter open houden: “There are no plans right now but we, obviously, want as many folks to play the game over the long term as possible!”
In ander nieuws rondom het spel leren we dat de PlayStation 4 versie draait op 1080p met een vastgestelde 30fps. Reagerend op de vraag waarom er niet gekozen is voor 60fps laten ze weten dat dit simpelweg niet nodig is, het betreft immers geen shooter met een grote mate aan actie, noch zijn er grootse explosies waar ze rekening mee dienen te houden.
|