Ontwikkelaar Hello Games wist met No Man's Sky al veel gamers voor zich te winnen, onder andere de belofte dat de wereld er steeds weer anders uit ziet werd door velen enthousiast ontvangen. Een andere groep gamers zal echter een stuk minder enthousiast zijn.
Ben je namelijk de gamer die ieder stukje uit een game bekijkt dan ga je met No Man's Sky een probleem krijgen. Mede-oprichter Sean Murray vertelt tijdens de Gamescom dat het spel eerst werd gemaakt met een 32-bit nummer om alle planeten in het universum te genereren. Wilde je op dat moment al deze planeten afreizen, dan zou je vier tot vijfduizend jaar bezig zijn, er vanuit gaande dat je slechts één seconde op iedere planeet door zou brengen.
Blijkbaar was Hello Games toch bang dat gamers teveel vrije tijd hadden, het team besloot tijdens de ontwikkeling namelijk om gebruik te maken van een 64-bit nummer. Door deze wijziging duurt het nu maar liefst vijf miljard jaar om alles uit de game te kunnen zien. Murray belooft ons verder dat we binnenkort meer groots nieuws over de titel mogen ontvangen, het is te hopen dat hij hiermee niet doelt op een verdere verhoging van het 64-bit nummer.
|