Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Shadow of Mordor steelt van Assassin's Creed?


Door Rene Groen op 25-01-2014 om 08:07
Bron: Charles Randall Twitter

Hoewel velen de naam Charles Randall niet zullen kennen zullen ze toch ongetwijfeld zijn hand gezien in Assassin's Creed en diens sequel. De voormalig ontwikkelaar herkent zijn eigen werk tevens in een andere game en is hier niet over te spreken.

Op Twitter vraagt Randall zich openlijk af of iemand hem kan vertellen hoe de code en assets van Assassin's Creed 2 in Middle-Earth: Shadow of Mordor terecht zijn gekomen. Op de vraag waar dit precies over gaat laat hij weten:

Randall refereert specifiek naar de combat en air assassinations, die volgens hem exact hetzelfde zijn als hoe hij ze voor Assassin's Creed heeft gemaakt: “I recognize my shit in that vid."

Hij voegt eraan toe geen legale rechten te hebben op zijn werk uit Assassin's Creed 2, maar hij hoopt dat hij een speciaal bedankje krijgt in de Middle-Earth titel. Later lijkt hij overigens iets in te binden met zijn uitspraken, zo geeft hij aan het niet over diefstal te hebben, wel denkt hij dat er een licentiedeal gesloten is of dat de game Assassin's Creed als duidelijk referentiemateriaal gebruikt.

Michael de Plater, de design director van Middle-Earth: Shadows of Mordor, liet eerder al weten dat het team niet bewust de Assassin's Creed vibe na wil streven. Hij deed deze uitspraken nog voordat Randall met zijn uitlatingen kwam. Leuk detail is dat de Plater zelf ook voor Ubisoft werkte, echter deed hij dit in Montpellier en hij werkte dan ook niet aan Assassin's Creed. Gevraagd naar de invloeden van Ubisofts titel vertelt hij:
quote:
"We didn't think much about them at all. We just wanted to do a third-person, open-world action adventure. And then now, just by the time you have stealth and melee combat and you're hunting guys behind enemy lines, the comparisons maybe come out at that point. It definitely wasn't something we were consciously going for."

Dat we ook in Shadows of Mordor belangrijke doelwitten vanuit de lucht uitschakelen is volgens hem geen verwijzing naar Assassin's Creed, er zijn vele games waarbij je vijanden vanuit een bepaalde hiërarchie uitschakelt.


08:07  Ultra Street Fighter IV met YouTube functie
08:07  Thief sluipt voorbij in nieuwe beelden
 Reacties (4)
 Pagina: 1
AltairJack op 25-01-2014 om 11:00 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Action adventure klinkt goed. En ac is wel een van de betere, vind ik niet erg als ze dingen overnemen uit een game die een hoge en nieuwe standaard voor action adventure games heeft gelegd.

Rene Groen (Eindredacteur) op 25-01-2014 om 12:20 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Na het zien van de beelden moet ik hem ookw el gelijk geven. Een 'loopbruggetje' tussen gebouwen lijkt direct overgenomen te zijn, Eagle Vision is aanwezig en het moorden van bovenaf lijkt inderdaad een kopie van Assassin's Creed. Neemt overigens niet weg dat ik zeer gecharmeerd ben door de beelden, alleen het lijkt inderdaad wel heel erg een Lord of the Rings meets Assassin's Creed.

Nelus op 25-01-2014 om 14:00 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Which isn't a bad thing. Lijkt me wel awesome.

Trouwens, ik weet niet of het woord hiërarchie hier in de juiste context is geplaatst. Dat iets van bovenaf afspeelt naar beneden, maakt het niet toch niet per se een hiërarchie ?

Rene Groen (Eindredacteur) op 25-01-2014 om 17:16 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Ik zie inderdaad dat de opbouw niet geheel duidelijk is. Het stuk met hiërarchie ging meer om het uitschakelen van vijanden in het algemeen, dus niet van bovenaf.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Middle-earth: Shadow of Mordor
Type:
Game
Releasedatum:
03-10-2014
Ontwikkelaar:
Monolith Productions
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media