Na het faillisement bij THQ besloot Ubisoft om South Park: The Stick of Truth op te pikken, een game die makkelijk in 2032 had kunnen verschijnen.
Trey Parker en Matt Stone, de bedenkers en schrijvers van de South Park episodes, geven gedurende de Comic-Con dat ze hun inspiratie voor The Stick of Truth namelijk haalden uit titels als The Elder Scrolls V: Skyrim, EarthBound, Paper Mario en The Legend of Zelda. Niet de minste titels, en hier kwam dan ook een probleem uit voort: ook deze mannen wilde een grootste wereld creëren met een enorme cast.
In hun enthousiasme begonnen ze met het schrijven van een script waarin vrijwel ieder karakter en ieder element uit South Park naar voren kwam, waardoor ze uiteindelijk tot 850 pagina's aan materiaal kwamen. Toen ze het resultaat voorlegde aan ontwikkelaar Obsidian was hun reactie dan ook veelzeggend, lachend gaven ze aan dat de game met dit script waarschijnlijk in 2032 in de winkels zal liggen. Parker geeft aan dat ze hierdoor gedwongen werden om flink in het script te snijden, waarbij ze van velen het advies kregen om de geschrapte content als DLC uit te brengen. Het levert hoon op vanuit het Comic-Con publiek en zijn reactie is duidelijk: "I Agree... fuck that." Parker wil de content niet zomaar weggooien en dus beloofd hij dat het zijn weg naar de fans zal vinden, mogelijk in de vorm van één of zelfs meerdere TV-afleveringen.
quote: "We did have this whole delusion of actually incorporating the game into the season, but that sounds like a bitch. We really just wanted it to be that you could pick it up anywhere and it would kind of make sense."
Parker en Stone gaan verder in op het faillissement van THQ, de oorspronkelijke uitgever van de game. Het faillissement vernamen ze via het nieuws, toch waren ze enthousiast toen ze hoorden dat Ubisoft de rechten over had genomen. De uitgever heeft helaas nog geen datum gegeven aan de game.
|