Het uitstellen van een game zien we regelmatig, het uitstellen van een game die vrijwel af was om deze ook naar andere systemen te brengen komt echter minder vaak voorbij.
Toch was dit het geval bij Rayman Legends, eens een exclusieve Nintendo Wii U titel die al begin dit jaar had moeten verschijnen, maar inmiddels een titel die nog altijd moet verschijnen op diverse systemen. Veel mensen, zo ook binnen Ubisoft, kwamen al aan het woord over dit uitstel maar CEO Yves Guillemot was hier nog niet één van.
In gesprek met Venture Beat geeft hij toe dat hij meer in de openheid had moeten treden over het onderwerp. In een terugblik geeft hij aan dat de Nintendo Wii U simpelweg niet genoeg games verkocht in het genre van Rayman Legends. Het ontwikkelteam maakte een fantastische game en ze wilden niet dat deze simpelweg een klein publiek zou bereiken. Besloten werd om de game naar meer systemen te brengen en ook de Wii U versie uit te stellen om zo nog meer verbeteringen aan te kunnen brengen.
quote: "I think it was the right decision for gamers and for the team. My role is to make sure that the team is happy with the quality of the work they do and the reach they can have. The quality is there now, because they had more time. They’ve expanded the possibilities of the game. It’s much bigger content-wise. We have new bosses in key levels and so on. The experience is much more complete. I think it will be one of the best games we’ve ever done."
Guillemot geeft als laatste aan dat het bedrijf er zich soms toe moet zetten om niet te snel met de markt mee te gaan. Ze moeten ontwikkelaars genoeg tijd en middelen geven om hun potentie in games te realiseren. Voor het uitstel van de game hadden ze dit punt bijna bereikt, maar nog niet helemaal.
|