Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

[E3] The Witness gebruikt 5 GB RAM


Door Joni Philips op 10-06-2013 om 08:53
Bron: NeoGAF

Met de unieke platformtitel Braid verraste Jonathan Blow vriend en vijand, de Xbox Live Arcade titel oogste kritisch en financieel succes. Nu moet hij een tweede game ontwikkelen, en dat wordt The Witness voor de PC en de PlayStation 4.

Die PlayStation 4-versie zal alvast optimaal gebruik maken van het beschikbare RAM-geheugen. Via Twitter laat Blow weten dat The Witness reeds 5 GB RAM geheugen gebruikt. Hij zegt dan ook dat 8 GB niet zoveel is als sommige mensen denken. Hopelijk is de PC-versie iets zuiniger, anders mogen heel wat mensen hun computer upgraden.


09:03  EA Partners blijft leven
08:48  [E3] Microsoft weigerde Tekken Revolution
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Rene Groen (Eindredacteur) op 10-06-2013 om 11:11 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Hoewel The Witness er zeker leuk uit ziet vraag ik me toch af waarom je 5GB RAM nodig hebt. Nu ben ik er niet heel veel in thuis, maar zou een game als deze dit echt nodig hebben?

insignificat op 10-06-2013 om 11:17 [Niv: 92 / Exp: 4590]
lazy programming

Xavior op 10-06-2013 om 11:25 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Geen code afsluiten, 1 grote leak in de game

Hannibal op 10-06-2013 om 11:26 [Niv: 17 / Exp: 848]
Mwa, vergeet niet dat het voor de graphics en het systeemgeheugen zelf is (al moet wel gezegd worden dat het dan nog steeds belachelijk veel is).

Wapkaak op 10-06-2013 om 12:32 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Ja ligt er aan, wert niet of het een grote open game is. Want als hij veel moet renderen een groot gebied bijv is het handig dat Ram gebruik. Minder pop up en snellere laadtijden maar voor grafische dingen maakt et niet uit.

Mafusto op 10-06-2013 om 12:32 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@Hannibal

Dan is 5 GB nog steeds veel. Het zal zoals hierboven al gezegd wordt, komen door slecht geprogrammeerde en luie code. Ik vrees dat meerdere devs hun code niet zullen optimaliseren voor de PS4 tot ze daadwerkelijk meer Ram nodig hebben.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-06-2013 om 13:04 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Er zijn twee redenen:
- Meer RAM geeft mogelijkheid meer in te laden, dus geeft ook de mogelijkheid om laadschermen te reduceren. Alles streamen vereist veel meer RAM dan alles apart inladen.
- Met de nieuwe generatie zou 1080p toch de basis moeten worden ten opzichte van 720p. Dat betekent dat elke textuur minstens tweemaal zo groot moet zijn. 1080p bevat 2,25 zoveel pixels als 720p. Dat daar is al een verdubbeling van het benodigde RAM als je dezelfde detaildiepte gebruikt als op de PS3 en de 360.

Vaizard op 10-06-2013 om 14:28 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon een lazy/inadequate programmer is die niet optimaal om kan gaan met de resources die hij ter beschikking heeft. Of hij wil nog een extra steek brengen naar de Xbox One, omdat die schijnbaar 'maar' 5 gig geheugen ter beschikking heeft voor games.

Vanwege de textures heeft hij in ieder geval werkelijk geen reden om 5 gig geheugen te gebruiken. Met de stijl die hij handhaaft in deze game kunnen de textures een redelijk lage resolutie hebben.

sotarK op 10-06-2013 om 14:52 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Eerste generatie games zullen zeker niet optimaal gebruik maken van het geheugen

Nelus op 10-06-2013 om 16:44 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Haha, zoals insignificat inderdaad al stelt, lazy programming. Vriend van me is ook programmeur en die zegt dat 2gb, zelfs met 1080p texturen, genoeg is voor veel spellen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-06-2013 om 17:04 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Oh, dat is wel stom van Sony en Microsoft dan dat ze 4maal zoveel RAM implementeren als dat niet eens nodig is. We gaan nog veel games zien die onmogelijk in 2 GB RAM konden.

Gewijzigd door Joni Philips op 10-06-2013 om 17:04

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Witness
Type:
Game
Releasedatum:
26-01-2016
Ontwikkelaar:
Thekla
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media